採用情報

行政書士、バイリンガルを中心に募集しています

弊社求人について

 外国会社の日本進出支援、外国人のビザ申請、 人事コンサルティング等を専門に手がけて、30年以上。


 外資系企業及び外国人の方を雇用する一流日本企業や 個人のお客様を対象とした法務サービスを提供する当社では、 業績好調に伴い、法務コンサルタント(正社員)を募集します。


 今後の日本において、少子高齢化、市場の縮小などにより より多くの外国人の方々の就労が見込まれています。 今回は体制強化を目的とした増員募集を行います。 会社と共に成長していただける方のご応募をお待ちしております。


 従業員が長く活躍できる環境をご用意しています。やる気があり、積極的に学ぶ姿勢のある方と働きたいと思っています。また当社は、「全従業員の物心両面の幸福をつくること」を経営目的とし、仕事とプライベートの区切りを大切にした社風です。


 未経験からキャリアアップできる4段階の役職や、 教育環境の充実、残業を無くす取り組みを通じて 会社の成長を通して社員の幸福を今後も追求し続けていきます。



募集要件

行政書士(国際業務・正社員) 2名
法務コンサルタント(総合職・正社員) 1名
[Legal Consultant] Full-time, career-track position  1名

行政書士(国際業務・正社員)

求める人材
【必要なスキル・能力】
・行政書士試験の合格者(登録の有無は問いません)
・大学卒業(短大、大学院を含みます)
・他事務所や開業等で国際業務の経験があればなお可

職務内容
【主な業務分野】

在日外国人の在留手続き全般(就労、永住、高度専門職、外国人の起業サポート、国際結婚、家族の呼び寄せ 難民申請者や不法滞在者のサポートなど)


【行政書士としての実務】

・法制度の説明 ・コンサルティング ・契約締結 ・申請書類の作成 
・出入国在留管理局への代理申請 ・アフターフォロー など


【業績拡大への取り組み】

・WEB原稿の作成、・新規問い合わせへの対応、・他社との共同事業の推進、・セミナー講師、・原稿作成、・インタビュー対応、・イベント参加 など 

賃金
・月額 230,000円~ 456,000円
・昇給あり 評価結果による(前年度実績 3000円~5000円)
・賞与 年2回 ※2023年実績 555,889円~1,349,425円 (年間)
・通勤手当(※6か月定期購入時で月額23,000円まで)
雇用形態
正社員
期間の定めなし(60歳定年、希望に応じて65歳まで再雇用)
試用期間3ヵ月
待遇・福利厚生
・企業型確定拠出年年金 役職に応じて会社負担の拠出金あり
・資格取得奨励制度あり(行政書士・社会保険労務士)
・語学習得奨励制度あり(英語・日本語)
・スキルアップ勉強会 2月に1回実施(専門スキルの習得、顧客への説明方法、商談のまとめ方、他事務所の先生を迎えてのセミナーなど)勤務時間内に実施
保険
雇用保険、労災保険、健康保険、厚生年金保険

勤務場所
本社(東京都千代田区平河町2-6-1 平河町ビル8F)
「永田町駅」より徒歩1分 「赤坂見附駅」より徒歩6分
企業情報
従業員数14名(就業場所14名) うち女性5名
22歳から52歳までの従業員が働いています
就業時間
月曜~金曜日 9:00~18:00
・時間外労働  ほとんどありません  
・休憩時間  60分 ①12:00~13:00 ②13:00~14:00 いずれか
・時差出勤制度あり(朝8:00~夕方17:00まで)
休暇・休日
・休日等  土曜日、日曜日、祝祭日(完全週休2日)
・6か月経過後の年次有給休暇日数 10日(法定通り)
※有休消化率100%(実消化98%程度、買取制度の利用2%程度)
※有休は半日単位でも取得できます。
・慶弔規定(休暇)あり
・産休・育休の取得実績あり
応募方法



法務コンサルタント(総合職・正社員)

求める人材
【必要なスキル・能力】
・大学卒業(短大、大学院を含みます)
・英語(読み・書き・会話)がビジネスレベル
(想定する英語レベル)
 -英語の電話・メール・来客に対して身構えることなく自然に英語で対応できる。
・日本語(読み・書き・会話)で業務を遂行できること
(想定する日本語レベル)
  -WORDの変換機能を使って日本語の文章が打てる。
  -自分の意見日本語で伝えることができる。
  -小学生で習う漢字が使用された日本文を読み、理解できる。

【入社後に求められるスキル・能力】
・行政書士資格の取得
職務内容
【主な業務分野】

法人顧客から依頼された外国人社員の在留手続き全般(永住、高度専門職、家族の呼び寄せ、新卒採用など)


【事務の内容】

・法制度の説明 ・コンサルティング ・申請書類の作成 ・出入国在留管理局への出頭サポート ・アフターフォロー など


【業績拡大への取り組み】

・WEB原稿の作成、・新規問い合わせへの対応、・他社との共同事業の推進、・セミナー講師、・原稿作成、・インタビュー対応、・イベント参加 など (売上ノルマなどは一切ありません)


【仕事の魅力】

・日常的に英語ネイティブの方と仕事をするため、語学力を活かせます。
・チームワークでお互いにサポートしながらも、それぞれがプロフェッショナル意識を持って自主的に業務に対応しています。

賃金
・月額 230,000円~ 456,000円
・昇給あり 評価結果による(前年度実績 3000円~5000円)
・賞与 年2回 ※2023年実績 555,889円~1,349,425円 (年間)
・通勤手当(※6か月定期購入時で月額23,000円まで)
雇用形態
正社員
期間の定めなし(60歳定年、希望に応じて65歳まで再雇用)
試用期間3ヵ月
待遇・福利厚生

・企業型確定拠出年年金 会社掛け金負担あり⇒2022年から実施予定
・資格取得奨励制度あり(行政書士・社会保険労務士)
・語学習得奨励制度あり(英語・日本語)

・就労ビザのスポンサー制度あり

・スキルアップ勉強会 月1回実施(専門スキルの習得、顧客への説明方法、商談のまとめ方、他事務所の先生を迎えてのセミナーなど)勤務時間内に実施

保険
雇用保険、労災保険、健康保険、厚生年金保険

勤務場所
本社(東京都千代田区平河町2-6-1 平河町ビル8F)
「永田町駅」より徒歩1分 「赤坂見附駅」より徒歩6分
企業情報
従業員数13名(就業場所13名) うち女性5名
就業時間
月曜~金曜日 9:00~18:00
・時間外労働  ほとんどありません  
・休憩時間  60分 ①12:00~13:00 ②13:00~14:00 いずれか
・時差出勤制度あり(朝8:00~夕方17:00まで)
休暇・休日
・休日等  土曜日、日曜日、祝祭日(完全週休2日)
・6か月経過後の年次有給休暇日数 10日(法定通り)
※有休消化率100%(実消化98%程度、買取制度の利用2%程度)
※有休は半日単位でも取得できます。
・慶弔規定(休暇)あり
・産休・育休の取得実績あり
外国人雇用実績
アメリカ、韓国、中国、フィリピン、キルギスタン、イギリス
応募方法



[Legal Consultant] Full-time, career-track position

Desired Personnel

[Required Skills and Abilities]
•University graduate (including junior college and graduate school)

•Native level of English (reading, writing, speaking)
(Assumed English level)
-Can respond to phone calls, e-mails, and visitors in English naturally and without hesitation.

•Can perform tasks in Japanese (reading, writing, and speaking).
(Assumed Japanese level)
-Can type Japanese sentences using the conversion function of WORD.
-Can express his/her own opinions in Japanese.
-Can read and understand Japanese sentences using elementary school level kanji.


[Skills and abilities required after joining the company]
•Acquisition of Administrative Scrivener Qualification

Job Description

[Main job field]
Overall residency procedures for foreign employees requested by corporate clients (permanent residence, highly skilled professionals, bringing in family members, hiring new graduates, etc.)


[Clerical Work]
•Explanation of the legal system •Consultation •Preparation of application documents •Support for an application to the Immigration Bureau •Follow-up services etc.


[Expansion of Business Performance ]
•Writing web articles •Responding to new inquiries •Promotion of joint business with other companies •Seminar lecturer •Writing manuscripts •Interviews •Participation in events etc. (There are no sales quotas.)


[Appeal of the job]
•We work with native English speakers daily, so you can fully utilize your language skills.
•We support each other through teamwork, but each of us handles our work independently with professionalism.

Salary
Monthly Salary ¥230,000 - ¥456,000 (Details will be discussed based on career and other factors)
•Estimated salary
-Consultant 230,000yen~
-Senior Consultant 266,000yen~
-Consultant Leader 301,000yen~
Treatment and Benefits

•Trial period: 3 months *The same treatment is provided.
•Bonus: 2 times a year *555,889 yen to 1,349,425 yen in 2023 (annual)
•Transportation expense: *Up to 20,000 yen per month when purchasing a 6-month commuter pass
•Insurance: Employees are covered by employee pension insurance, workers' accident compensation insurance, unemployment insurance, and health insurance.
•Company defined contribution pension plan: Company contributes to the premiums ⇒ Scheduled to be implemented from October 2022.
•There is a system to encourage employees to acquire qualifications (administrative scrivener, labor and social security attorney).
•There is a system to encourage employees to learn languages (English and Japanese).
•Skill improvement study sessions held once a month (learning professional skills, how to explain to clients, how to organize business negotiations, seminars with lecturers from other offices, etc.) during working hours. *This program aims to acquire valuable skills anywhere, even if you change jobs to another company or open your own office.
•Working visa sponsorship program available.

Work Location
ACROSEED (Headquarters) Hirakawacho Bldg. 8F, 2-6-1 Hirakawacho, Chiyoda-ku, Tokyo

•Nearest station
-30-second walk from "Nagatacho" (Yurakucho Line, Namboku Line, Hanzomon Line)
-5 minutes walk from "Akasaka-mitsuke" (Ginza Line, Marunouchi Line) Convenient location, easy to commute from anywhere.
Working hours and days
Monday through Friday, 9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Overtime: Rarely. Unless there is an unexpected accident or a large-scale order, almost all employees leave the office by 6:15 p.m. at the latest.
Break time: 60 minutes either (1) 12:00-13:00 or (2) 13:00-14:00.
Staggered work hours (8:00 a.m. to 5:00 p.m.)
Vacation and Holidays:
•Saturdays, Sundays, and national holidays (2 days off per week)
•Annual paid vacations after 6 months: 10 days (as required by law)
  *100% of paid holidays are taken (98% are taken, and 2% are taken through the buyback system)
Paid holidays can be taken in half-day units.
•Celebration and condolence regulations (vacation)
•Maternity and childcare leave
Miscellaneous:
•Employees are between the ages of 25 and 59. 13 employees in total (8 males and 5 females).
•All current employees were hired with no previous experience.
•Recruitment process
(1) Document screening (reply within 5 business days)
(2) First round interview and IQ test (reply within 5 business days)
(3) Second round interview and aptitude test (reply within 5 business days)
•We will decide on the starting date after consultation.

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